سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

سرفصل مقاله

  • مقدمه
  • وب سایت چیست؟
  • شباهت وب سایت و بیلبورد
  • تفات های وب سایت و مغازه
  • ضرورت داشتن وبسایت
  • بهانه های نداشتن وب سایت

مقدمه

اولین پاسخ به این سوال که چرا باید وب سایت داشته باشیم این است که امروزه مردم برای انواع تصمیم‌گیری‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند.

باوجود گوشی‌های هوشمند، برای یافتن پزشک موردنظر، پیدا کردن رستوران ، خرید لوازم الکترونیکی و بسیاری از موارد دیگر اولین گزینه‌ای که پیش روی همه می باشد جست‌وجو کردن در اینترنت است.

در نتیجه اگر شما صفحه ای برای کسب و کار خود در فضای اینترنت داشته باشید، امکان دیده شدن و کسب درآمد زیاد برای خود فراهم کرده اید.

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

 

وب سایت چیست؟

وب سایت همانند دفتر کار شما در اینترنت است به این معنی که آدرس دفتر همان آدرس وب‌ سایت شما می‌باشد. وقتی مشتریان در فضای اینترنت به دنبال نمونه کار برای موضوع موردنظر جست‌وجو می‌کنند و با سایت ایکس مواجه می‌شوند که بسیار جامع و کامل همه نمونه کارها را با دسته‌بندی‌های مناسب و فرایند انجام آن‌ها در سایت قرار داده ،قطعاً توجه آن‌ها جلب شده و به همکاری با آن مجموعه می‌اندیشند.

این در صورتی است که اگر شما در آن کسب‌وکار بسیار ماهرتر از سایت ایکس باشید ولی هیچ فعالیتی در اینترنت نداشته باشید،شانس جذب تعداد قابل‌توجهی از مشتریان را از دست خواهید داد.

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

شباهت وب سایت و بیلبورد

حتماً هنگام عبور از اتوبان،توجه شما به بیلبوردهای تبلیغاتی جلب شده است.

این بیلبوردها همیشه در حال به‌روزرسانی هستند،نوع متن تبلیغاتی،عکس‌ها و طراحی آن‌ها تغییر می‌کند تا همیشه برای مردمی که از آن مسیر عبور می‌کنند جذاب باشد.

داشتن وب‌سایت مانند همین بیلبوردهاست با این تفاوت که بجای فضای حقیقی در فضای مجازی به نمایش گذاشته می‌شوند.

برای اینکه افراد زیادی به وب‌سایت شما مراجعه کنند باید دائماً فعال بوده و سایت خود را جهت جذب مشتریان از لحاظ سئو ارتقا دهید.برای آگاهی از سئو خواندن مقاله اهمیت سئو را به شما پیشنهاد می کنیم.

تفاوت های  وب سایت و مغازه

_هزینه‌های سنگین مغازه

اگر شما بخواهید برای محصولات خود مغازه‌ای داشته باشید، باید هزینه‌های سنگین اجاره ،هزینه‌های دکور، مالیات ، هزینه‌های برق و… را بپردازید که نیازمند سرمایه زیادی است. اما با ایجاد وب‌سایت، شما می‌توانید با صرف هزینه‌ی کمتر ،همان تعداد مشتری و شاید بیشتر را جذب کنید.

_ساعت کاری

ساعت کاری سایت برخلاف مغازه بدون محدودیت است.شما می‌توانید با ارائه خدمات 24 ساعته و پاسخ آنلاین، رضایت مشتریان را جلب کنید و آن‌ها را به مشتریان دائمی تبدیل کنید.

 

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟پاسخگویی 24 ساعته

_تراکت

شما برای تبلیغ مغازه خود قطعا اقدام به چاپ تراکت می کنید.چاپ کردن تراکت‌های تبلیغاتی در مرحله اول نیاز به کاغذ دارد. این یعنی باید درخت‌های بسیار زیادی قطع شوند، محیط‌ زیست از بین برود تا کاغذ تولید شود.ضمناً اگر قصد تغییری در محتوا یا طراحی آن داشته باشید، باید آنها را کنار گذاشته و این روند را از  ابتدا تکرار کنید.

با صرف‌نظر از هزینه‌های ناشی از چاپ تراکت،توزیع آن نیز بسیار زمان‌ بر و دشوار است. اگر هم قصد تغییری دارید شما می‌توانید با چند حرکت ساده ، محتوا و شکل ظاهری کاتالوگ را تغییر دهید. با طراحی وب‌سایت، شما در حفظ محیط ‌زیست خود کوشا بوده‌اید و با صرف هزینه کم باعث دیده شدن بیزنس خود می‌شوید.ضمن آن که با چند کلیک ساده و بدون هزینه می توانید به کلی آن ها را تغییر دهید.

چند دلیل برای ضرورت داشتن وبسایت

نوع خریدهای امروزه

بازار خریدهای اینترنتی روزبه‌روز داغ‌تر می‌شود و افراد بیشتری به جمع مشتریان مجازی می‌پیوندند.

امروزه مردم برای صرفه‌جویی در زمان،نماندن در ترافیک،خستگی‌های ناشی از گشتن در بازار و … ترجیح می‌دهند از طریق اینترنت به‌راحتی خرید کنند.

اگر شما وب‌سایتی برای بیزنس خود نداشته باشید جمعیت زیادی از مشتریان را از دست می‌دهید.

مشتریان به‌راحتی آدرس سایت را به آشنایان خود می‌دهند و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

داشتن اطلاعات مشتریان

برای مثال شما می‌خواهید اضافه کردن اجناس جدید به فروشگاه خود را به اطلاع مشتریان برسانید.

برفرض اینکه شما همه شماره‌های آن‌ها را داشته باشید، ارسال لیست اجناس جدید به تک‌تک آن‌ها بسیار زمان‌بر خواهد بود.

ولی اگر شما سایتی داشته باشید که خود مشتریان آدرس ایمیل یا شماره خود را وارد کنند،به‌راحتی با چند کلیک ساده می‌توانید آن‌ها را مطلع سازید.

اینترنت، فضایی بدون مرز

باوجود اینترنت مرزهای جغرافی برداشته‌شده و مردم از سراسر جهان باهم در ارتباط هستند.

اگر شما یک مغازه در منطقه‌ای داشته باشید امکان اینکه کسی از شهر دیگری به مغازه شما سر بزند بسیار کم است اما باوجود وب‌سایت مردم از سراسر ایران می‌توانند محصولات و فروشگاه شما را ببینند و به مشتری تبدیل شوند.

بهانه‌های نداشتن سایت:

نیازی به وبسایت ندارم. باید به اطلاع برسانیم 65 درصد مردم از اینترنت استفاده می‌کنند که تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها می‌توانند مشتری‌های محصولات شما باشند.

این یعنی در صورت نداشتن وب سایت،شانس فروش خود را به‌شدت کاهش می‌دهید.

کسب‌وکار من به فضای اینترنت ربطی ندارد.

اگر منظورتان این است که رقبای شما وب سایت ندارند و شما هم از آن بی‌نیاز هستید پس نتیجه می‌گیریم این‌یک شانس برای شماست که می‌توانید در فضایی خلوت‌تر و خالی از رقیبان به تبلیغ کسب‌وکار خود بپردازید و مشتریان بیشتری جذب کنید.

پول طراحی سایت ندارم.

هزینه‌های طراحی سایت بسیار به‌صرفه است.

شما با صرف هزینه‌ای در ابتدای کار می‌توانید به درآمدی بیش ازآنچه هزینه کرده‌اید برسید.

از همین تعداد مشتریانم راضی هستم شنیدن این جمله از کسی که دارای یک کسب و کار است بعید می باشد چون افراد همواره به دنبال کسب درآمد بیشتر و پیشرفت هستند.

یکی از راه های افزایش درآمد،جذب مشتریان آنلاین است.

از اینستاگرام استفاده می‌کنم.

شما برای تبدیل فالور به مشتری باید یک وب سایت کاملاً تخصصی و حرفه‌ای داشته باشید تا بتوانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید.

وقت چک کردن وبسایت را ندارم.

کنترل کردن وب‌ سایت بسیار کمتر از چک کردن تلگرام از شما وقت می‌گیرد.

پس این بهانه هم مردود است.

نتیجه گیری:

با توجه به همه مطالب عنوان شده در این مقاله،نتیجه می گیریم طراحی وب سایت یک امر ضروری جهت پیشرفت در هر نوع کسب وکاری است.

بهانه را کنار گذاشته و همین امروز به فکر طراحی سایت باشید.


دانلود مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست؟